Suamgol @ Mural Village

 Suamgol very femes dengan dia punya street art and mural.

Tu cerita lepas aku habis kelas Korean nanti, tapi pagi ni, aku masak lagi. Murtabak meggi lagi. Kali ni sis guna 1 biji je telur & letak tepung sikit.





Seperti biasa, siang malam dengan Green Tea.

Blog aku ni dah ke arah blog masakan dah sekarang. Tak pernah2 I ols bercakap pasal masakan dalam ni.

Setiap Sabtu, I ols ada kelas tak rasmi kat bangunan N10. Kelas Korean Language.

Bunga-bunga yang cantik semalam dah start gugur. Menjelang minggu depan dia akan botak.


Dua orang pekerja ladang. Yaya & Mas. Hahaha



Pembukaan kelas kitorang, kitorang akan nyanyi lagu Nursery Rhymes versi Korea. Hahaha. Hari ni lagu One Little Two Little Three Litlle Indian.


OK. Asal plan nak pergi Suamgol ni aku nak pergi sorang. Then, tukar jadi pergi berdua dengan Se Dan. Lepas tu member si Se Dan yang mana classmates aku jugak nak join sekali (aku selalu lupa nama dia). Masa kelas, Violet & Quang pun rupanya nak pergi sana jugak. So, senang cerita, kita decide pergi sekaligus la ramai2. Janji nak jumpa depan Fakulti Law pukul 1.15 PM.

CBNU Law School
Menurut buddy aku, nak ambik bas 105 ke Suamgol, kena ambik bas kat bus stop Cheongju High School. Kitorang pun ambik la bas nak turun kat bus stop Uam Elemetary School.


Yang bestnya, rupanya kitorang duk kat bus stop yang bertentangan dengan yang sepatutnya. Kbaii... Memang tak sampai. Kat last stop bas 105 tu kitorang naik balik bas pergi ke tempat yang sepatutnya. Terlelap jugak la aku atas bas tu. Lagipun aku tak tau kenapa mual bila naik bas tadi. Dah jadi macam Ecot dah.

Pukul 3.10 PM gitu, kitorang sampai kat Uam Elemetary School bus stop. Dari situ. Just jalan straight je ikut pagar sekolah tu. Nanti jumpa dia punya penunjuk arah tulis Suamgol dalam Hangul. Follow je dan ia akan membawa mu ke jalan yang benar.






Eyhooo!! Dah sampai !



Bakery dalam drama Kim Tak Gu the Master Baker







Depan bakery tu, ada tourist information. Boleh ambik pamplet yang ada map kat situ. Ada dalam Hangul, English, Chinese & Japanese.






















Pekena airkrim red bean








Merujuk kepada gambar di atas, I ols tak rasa I ols makin kurus duk sini. Macam makin gemuk je!






Imo kedai bunga <3















Lets me introduce my friends.









Gambar atas ni, Dogs Cafe. Diorang nak pergi makan kat sini..tapi sebab aku...diorang tak pergi. Haha. Kesian pulak. And anjing kat situ cute2~
 

































Lepas ke Suamgol, kitorang jalan2 pergi Cheongju University. Tak jauh pun dari Suamgol.











Sejak duk Korea ni I ols kembali flawless macam zaman sekolah sebab tak stress. Muka pun tak berminyak. Tunggu la balik UM nanti ! Arghhhh!! Tak nak!!

Maka berakhir sudah cerita hari ni. we ols pun balik and I ols balik dorm beli jajan~ Esok ada lagi...don woyyiii



Comments

Popular posts from this blog

Kelih dialek Ganu nga Klate jak..

Budu Cap Ketereh

KEPUTUSAN SPM (PART VIDEO)