Budu Cap Ketereh

Salam..

You all (gaya gedik)... Sabtu lepas my fellow & I telah melawat kilang Budu Cap Ketereh kat Kampung Ketil,Tumpat. Ni semua gara-gara kerja kursus Pengajian Am dan Sejarah..



pek untuk pembungkusan dalam sachet

pagar kilang

stok budu yang on their way untuk dipasarkan

Budu Lada!
Lebih pedas,lebih memikat,lebih menyengat!

Selain dalam botol,terdapat juga budu dalam plastik serta pencicah keropok lekor (yang kaler kuning)

percayalah..budu-budu ni lebih tinggi daripada aku!

On the way kepada proses temubual dengan tauke budu Cap Ketereh, Encik Ismail Jusoh

saya duta produk budu OK! hahaha

Proses temubual.. Encik Ismail sporting je jawab soalan-soalan kitorang walaupun kitorang ni bukan wartawan sebenar..

Wahh! tengok aku.. Ada gaya tak? hehe

bergambar bersama tauke budu Cap Ketereh.. huhu..
Ko ade?

botol budu yang ditempah khas..

Seorang kakitangan sedang menceritakan pasal proses gano budu masuk dalam botol..

Ok.. Aku takde la tinggi sangat~

Budu satu tong yang besar punya.. Ada 3 tong semuanya (yang aku nampak la..)

you know what? aku enjoy pergi ke kilang budu ni sebab ia sesuatu yang baru bagi aku. Kat sana jugak aku tahu yang Syarikat Warisan Ketereh bukan sekadar mengeluarkan pati ikan bilis dalam botol warna kuning yang sering dilihat di kedai runcit & pasaraya kat Kelantan je tetapi juga terdapat produk-produk lain seperti budu lada,budu selera kampung,sos keropok lekor dan sebagainya..

Lagipun,semua yang ada kat kilang budu Cap Ketereh ni ramah dan sedia memberi kerjasama sama ada tauke mahupun anak buah.. Huuhhh.. Memang best la!

P/s : aku menghadapi masalah untuk menyempuranakan PBS pasal budu ni sebab tak banyak buku yang menceritakan pasal budu.. Tapi kalau kat internet ada banyak..

nota kaki : 
1. Kilang budu Cap Ketereh boleh dihubungi di talian 019-9885496 dan 097221077 atau boleh ke laman Facebook budu Cap Ketereh.. (hari tu saya pegi ke kilang tanpa tepon. Number2 tersebut saya dapat dari botol budu & internet)
2. anything to ask, feel free to pm me on my facebook account :) 

UPDATE (26 FEBRUARI 2018)

Kebelakangan ni saya dapat banyak emel & DM dari kalian bertanyakan tentang maklumat budu ni. Untuk makluman kalian, saya buat kajian pasal budu ni masa PBS Sejarah STPM 2013. Maklumat2 terperinci untuk budu dah takde sebab soft copy PBS saya hilang masa format laptop dalam 2 ke 3 tahun lepas. Jadi, maaf sangat2 kepada yang bertanya.

Comments

  1. Salam,saya nurul,saya juga perlu membuat kajian mengenai pembuatan budu...Boleh minta berikan maklumat untuk menghubungi kilang ini tak? Email me at i_nuerull_iemanne@yahoo.com..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalammulaikum, sy pun perlu membuat kajian mengenai syarikat budi ini, bole email kpd sy? Yeen_in73@yahoo.com

      Terimakasih sudi membantu

      Delete
  2. Sori. saya baru baca cmment awk tp sy dah e-mel...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. saya sudah pergi ke kilang budu tersebut. . .kami hanya dapat sedikit maklumat daripada anak pengusaha tersebut. . .kami juga sedang membuat kajian tentang makanan budu ni. . .boleh berikan serta kongsikan maklumat berkaitannya tak. .?e - mel saya di nshazwanie27@gmail.com. . .

      Delete
  3. Salam. . .saya Azizi , dan saya sudah pergi ke kilang budu tersebut. . .kami hanya dapat sedikit maklumat daripada anak pengusaha tersebut. . .kami juga sedang membuat kajian tentang makanan budu ni. . .boleh berikan serta kongsikan maklumat berkaitannya tak. .?e - mel saya di azizi.azami@yahoo.com. . .

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Assalammulaikum, sy pun perlu membuat kajian mengenai syarikat budi ini, bole email kpd sy? Yeen_in73@yahoo.com

      Terimakasih sudi

      Delete
    2. hai assalamualaikun, boleh emelkan pada saya juga tak? harap boleh bantu..

      Delete
  5. Bleh x tlg emel maklumat terperinci sbb sya nk buat kerja kursus sejarah.aiman98.klntn@gmail.com

    ReplyDelete
  6. Salam..saya Azree, bole email kt saya tak address syarikat warisan ketereh? kami adalah syarikat pemborong bumiputra di jb. email di infinity.tradesb@gmail.com. terima kasih

    ReplyDelete
  7. salam awak.. maaf laa gangu.. boleh x email kan kat saya juga.. saya pun nk buat kajian pasal budu jugak.. please.. jasa awak tetap saya kenang.. terima kasih yer. email: pyna_naz@yahoo.com

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. salam awk.. blh x email ke sy no phone encik ismail ni..:) sbb sy ingt nk wk research psal budu ni.. urgent.. ni email sy tilla_93@yahoo.com

    ReplyDelete
  10. salam..saya ashraf dri utm jb...sya mmerlukan latar belkang ringks en.ismail..hope awk blh emailkan kt khairil_merdeka@yahoo.com...tq

    ReplyDelete
  11. Salam.. bleh sy tahu alamat kilang budu ni.. bleh emelkan ke fastlien182@gmail.com
    Hrap sgt dan segera.. tq...

    ReplyDelete
  12. salam. saya pn bakal brkunjung ke kilang trsebut next week. so, bleh tak awk kongsikn skit info2 yg awk dah dpt drp kilang trsebut? so nnt saya bleh tmbh2 skit info drp awk. hrp2 awk sudi kongsi :) tenkiuuu.. freax_away92@yahoo.com

    ReplyDelete
  13. salam..saya pun buat research tng budu jgk..tpi mklmt yg sya dpt tk ckup..jd blh awk kgskn skit mklmat yg awk perolehi dripd kilang trsbut..emel sya lindaismail03@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Salam semua. Saya azrul, saya ingin membuat lawatan ke kilang budu ketereh utk mngetahui lebih lanjut tentang proses pmbuatan budu. Sesiapa yg ada nombo atau sebarang maklumat tentang kilang tersebut boleh email sya di nizamazrul@yahoo.com

    ReplyDelete
  15. salam, final projek saya pasal budu. . saya nak email kilang ni boleh . email saya tyrah_graphy@yahoo.com

    ReplyDelete
  16. salam. boleh tak share kan maklumat yg awk dpt masa awk buat lawatan ke kilang sana. juga tntg proses pembuatan budu dan background owner. hrp awk dpt bantu sgt2.. tq.. :)
    emailkan ke mynnnisa@gmail.com

    ReplyDelete
  17. Boleh email kan saya maklumat tentang pembuatan budu.

    ReplyDelete
  18. assalamualaikum.. boleh kongsikan dengan saya jugak maklumat tentang pembuatan budu ni?

    ReplyDelete
  19. assalam.saya nabila , saya juga sedang membuat kajian tentang budu ni. . .boleh berikan serta kongsikan maklumat berkaitan kalau tak keberatan. nie emel sy rajanurulnabila@gmail.com. harap anda dapat membantu. terima kasih ;)

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum.. boleh kongsikan dengan saya jugak maklumat tentang pembuatan budu ni?

    ReplyDelete
  21. assalamualaikum.. boleh kongsikan dengan saya jugak maklumat tentang pembuatan budu ni?mohdsepul494@gmail.com

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum , saya dengan kawan saya tengah membuat kajian tentang perkembangan budu , boleh kongsikan tentang maklumat budu emailkan - amninajihaharifin@gmail.com

    ReplyDelete
  23. Salam kak. Boleh email dekat saya sedikit maklumat tentang kilang budu trsebut? Saya tengah buat research. Maaf jika ada kesulitan. Amirulikmalazwan@gmail.com

    ReplyDelete
  24. assalamualaikum, kak blh tlg emaikan maklumat berkenaan budu cap ketereh ni ? sy tgh buat research. emailkan ke saidinhassan47@yahoo.com

    ReplyDelete
  25. assalam , saya juga sedang membuat kajian tentang budu ni. . .boleh berikan serta kongsikan maklumat berkaitan kalau tak keberatan. nie emel sy nurainabdghafar93@gmail.com. harap anda dapat membantu. terima kasih ;)

    Reply

    ReplyDelete
  26. Assalamu'alaikum. saya juga sedang membuat kajian tentang budu ketereh ini. kalau tak keberatan boleh awak kongsikan kepada saya maklumat-maklumat berkaitan syarikat ini? ini email saya, eliza_afq@yahoo.com.my
    terima kasih.

    ReplyDelete
  27. Assalamu'alaikum. saya juga sedang membuat kajian tentang budu ketereh ini. kalau tak keberatan boleh awak kongsikan kepada saya maklumat-maklumat berkaitan syarikat ini? ini email saya, eliza_afq@yahoo.com.my
    terima kasih.

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum cik..blh emel no telefon contact kilang ni pd sy x...nikaken88@gmail.com

    ReplyDelete
  29. Assalamualaikum cik..blh emel no telefon contact kilang ni pd sy x...nikaken88@gmail.com

    ReplyDelete
  30. boleh tlg beri maklumat latar belakang pengusaha ni x??? urgent for assingmnt..
    emel kn surayawekk@gmail. com

    ReplyDelete
  31. boleh tlg beri maklumat latar belakang pengusaha ni x??? urgent for assingmnt..
    emel kn surayawekk@gmail. com

    ReplyDelete
  32. Boleh x saya nk dptkan sedikit maklumat utk menghubungi kilang ini utk buat kaji selidik tentang keusahawanan produk ini.....? Boleh emailkan ke email saya.... mrosmaizul28@gmail.com.... mohon bantuan.... terima kasih... kerjasama anda amat saya hargai....

    ReplyDelete
  33. Boleh x saya nk dptkan sedikit maklumat utk menghubungi kilang ini utk buat kaji selidik tentang keusahawanan produk ini.....? Boleh emailkan ke email saya.... mrosmaizul28@gmail.com.... mohon bantuan.... terima kasih... kerjasama anda amat saya hargai....

    ReplyDelete
  34. Assalaimulaikum,boleh sy dapatkan malumat/contact number..untul tujuan lawatan..ini almat email sy missanna705@gmail.com..tq

    ReplyDelete
  35. Assalaimulaikum,boleh sy dapatkan malumat/contact number..untul tujuan lawatan..ini almat email sy missanna705@gmail.com..tq

    ReplyDelete
  36. Assalaimulaikum,boleh sy dapatkan malumat/contact number..untul tujuan lawatan..ini almat email sy missanna705@gmail.com..tq

    ReplyDelete
  37. Hi, I would like to know to who i need to contact if I wanted to meet the PIC for purchasing? Do you know about that? Appreciate if you could tell me about this for my study. Pls mail to arwen421@gmail.com
    awaiting for your soonest feedback. Many thanks

    ReplyDelete
  38. Assalamualaikum,,sy nk mintak maklumat/no telefon pengusaha sendiri untuk tujuan temubual dalam waktu yg terdekat ni.terima kasih sudi berkongsi.

    ReplyDelete
  39. Emailkn ke iffahaniz@gmail.com

    ReplyDelete
  40. Emailkn ke iffahaniz@gmail.com

    ReplyDelete
  41. Assalamualaikum,,sy nk mintak maklumat/no telefon pengusaha sendiri untuk tujuan temubual dalam waktu yg terdekat ni.terima kasih sudi berkongsi.

    ReplyDelete
  42. Assalamualaikum, boleh email pada saya no telefon pengusaha, sebab kami mahu mengadakan sesi temu bual dengan pihak mereka. Harapnya cik boleh memberi malumat yang sy minta. Di sini sy sertakan email saya, qaseh_nurillahi95@yahoo.com Terima kasih atas perkongsian cik. Harap cik dapat memberi maklum balas.

    ReplyDelete
  43. assalammualaikum saya amat memerlukan maklumat syarikat kilang budu cap ketereh bagi menyempurnakan assingment saya... saya harap cik dapata bantu saya dan ini email saya adillarahmat96@gmail.com

    ReplyDelete
  44. As Salam kak. Boleh tak saya nak mintak matlumat mengenai syarikat budu ketereh ni. Terima kasih sudi berkongsi . Ni email saya stephanielu07@gmail.com

    ReplyDelete
  45. Assalamualaikum. Saya sedang menjalankan kajian tentang budu jadi saya memerlukan maklumat syarikat kilang budu cap ketereh ini. Saya harap cik dapat berkongsi maklumat dengan saya. Ini email saya, ikachan026@gmail.com Terima kasih ya :D

    ReplyDelete
  46. Assalmualaikm saya perlukan no telefon kilang budu... ada nombor baru dia tak? Sebab saya dah try call tapi nombor office not available dan nombor telefon bimbit bukan pemilik kilang budu ni...

    ReplyDelete
  47. Assalamumalaikum... saya juga ingin mohon bantuan dari saudari. Boleh tak saudari kongsikan nombor telefon atau emel syarikat ini pada saya. nurulfazlina.matzin@gmail.com . Terima kasih

    ReplyDelete
  48. Assalamualaikum, Boleh saya dapatkan contact no pengusaha budu cap ketereh? Email sy nadiahmn90@gmail.com

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  49. As salam saya perlu buat kajian tentang budu boleh email kepada saya tentang budu yg telh dikaji sbb dpt maklumat sikit sngt di kilang nih erra600@gmail.com

    ReplyDelete
  50. Assalammualaikum. Saya perlu buat kajian tentang kilang ini. Boleh share sedikit maklumat yg telah diprolehi? Azhad.ady.jr@gmail.com

    ReplyDelete
  51. assalamualaikum, saya tengah mencari maklumat berkenaan kilang budu ini. boleh email serba sedikit maklumat yang ada kepada saya? masyitaha19@gamail.com terima kasih

    ReplyDelete
  52. asalamualaikum and hye kak,saya pelajar stpm tahun ni,saya membuat tajuk tentang sos pencicah .Saya nak tanya,apa ye persoalan yang perlu ditanya semasa temu bual nanti?

    ReplyDelete
  53. Assalamualaikum,saya membuat tajuk kajian tentang kilang budu ini.Boleh share serba sedikit maklumat yang ada kepada saya?
    nr.njwasyuhada@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kelih dialek Ganu nga Klate jak..

KEPUTUSAN SPM (PART VIDEO)