01 April 2016

Hey! Its April Fool !!

Giler ahh.. dah April so, maknanya dah masuk bulan baru~ Mulai hari ni, azam aku nak update blog setiap hari, selama aku kat Korea. Dah balik Malaysia... hmmm... jangan harap~
Title kali ni adalah tarikh hari ni...sebab aku tak tahu nak letak title apa~ Lololooooo.

My first Starbucks coffee!
Dalam kelas tadi tiba2 Xin Bao bagi Staqbaq ni kat aku & Se Dan. Kikiki. Aku dah la tak pernah minum Staqbaq. Nak beli? Even kat Malaysia pun aku tak beli..takde makna aku nak minum kat Korea ni. Haha. Chu~
I'm gonna keep this sampai dekat expired baru aku minum. Expired dia...mmm...22 Oktober 2016. Sempat2..


Sambil balik, I ols capture gambar bunga yang nak kembang..





Pokok ni betul2 depan tingkap bilik aku. So, everyday aku tengok dia
Bila aku berdiri bawah pokok bunga yang warna putih tu, bau sedap. Tapi ni bukan sakura Sabrina cakap... Hmm..bagi aku semua Sakura a.k.a Cherry Blossom. Tak sabar tunggu dia kembang!!

Since hari ni cuaca dah tak sejuk sangat, panas bahang matahari pun dah mula terasa, I ols lepak kat tasik.
Lepak, jiwang2 sorang sambil Tweet dan memerhatikan orang. Aku memang suka jadi observer.








Gerak pergi kelas English Conversation I. kelas pun sejam je. Habis kelas sambung berjiwang kat tasik.








Korea ni sejenis negara yang love is in the air all the time. Orang dating, jalan pegang tangan tu biasa. Aku lupa yang masa kat Seoul hari tu, setakat kissing, peluk, duduk atas riba tu biasa. Dah puas cuci mata aku tengok.... dengan short skirt lagi. Fuhhh!! So, I ols suka perhati. Bukan perhati apa di sebalik skirt !! Haishh!! Pandai2 je! Perhati gelagat diorang and aku bersyukur Malaysia tak seperti ni.

Masa kat tasik tu aku just like, " I want Sabrina.." Haha.. Aku tau Sabrina kat lab dia and lepas pukul 6 nanti dia balik dorm.

Sampai je dorm, aku dapat tau yang diorang ni nak pergi area Seongan-gil yang aku dah pergi tu. And aku tak ikut aa sebab aku dah pergi and aku takde benda nak beli pun and aku tak nak spend any of my money today. Kebetulan pulak bila diorang nak keluar, Sabrina balik. Nak masak daging yang husband dia beli dari Daegu. Halal beef. Daging derrrr!! Lama dah aku tak jumpa daging kat sini. Last kat Seoul 2 minggu lepas aa..

Sambil Sabrina masak, aku try improve dictionary masakan aku. Kasi upgrade sikit. Aku buat martabak megi!

Murtabak Megi I Ols




Aku letak megi satu plastik, telur 2 pun dah cukup tapi sebab tak yakin, aku letak tiga (telur ayam aku T_T), kobis, lada hijau, chili flakes dan tumis dengan bawang putih yang hangus. Erghhh... I hate garlic!

Sabrina is cooking.


Sabrina: I look fat. Take another picture and make sure I'm don't look fat.


Me: You look more fat now~



TTE (Tuna, Tomato, Eggs)

Dhal

Daging ntah. Tapi kuah dia sedap!

I ols melanggar diet
Maka, aku pun kenyang dan gembira dapat makan nasik banyak. Enjoy giler aku makan. Siap tambah, berapa kali dhal tu. Kuah dalam pinggan pun aku hirup! Memang menjilat jari kaki aa tahap dia. She's tired and make her feels good. Dah kena ngan selera akak, akak lahap la. Hahaha

Comments

Popular posts from this blog

Kelih dialek Ganu nga Klate jak..

KEPUTUSAN SPM (PART VIDEO)

Budu Cap Ketereh